Krajští konzultanti MAP působící v rámci projektu Strategické řízení a plánování ve školách a v územích se v pátek 6. ledna 2017 účastnili semináře, který se konal v pražské centrále České školní inspekce (CŠI). Tématem bylo mimo jiné představení modelu Kvalitní škola i společné vzdělávání. 

V úvodu si vzala slovo Dana Pražáková z kanceláře ústředního školního inspektora, aby představila rozbíhající se systémový projekt Komplexní systém hodnocení. Právě s jeho pomocí bude dokončen vývoj metod, postupů a nástrojů pro komplexní hodnocení vzdělávání v jednotlivých školách i vzdělávací soustavy. Systém v mnohém naváže na již vytvořený model Kvalitní školy, zajistí jeho doplnění pro maximální využitelnost nejen ze strany České školní inspekce, ale také škol i zřizovatelů.

Následně byla řeč právě o modelu Kvalitní škola. Tomáš Pavlas z oddělení metodik a analýz připomenul obecné principy modelu a představil oblasti koncepce a rámec školy, pedagogické vedení školy, kvalitu pedagogického sboru, vzdělávání/výuka a vzdělávací výsledky.

Následná bohatá diskuse se točila kolem tématu společného vzdělávání, tedy kolem podpora žáků/dětí při vzdělávání (rovné příležitosti). Hodně zajímavých podnětů v neposlední řadě vzešlo z diskuse, kolem modelu Kvalitní škola pro systémové projekty. Pro projekt Strategické řízení a plánování ve školách a v územích bude model sloužit zjednodušeně řečeno pro výběr škol do systému intenzivní podpory.

Semináře se účastnili také týmoví manažeři našeho projektu, kteří nasbírali cenné informace pro svou další práci.